مدیر عامل جدید گروه صنایع سیمان کرمان معرفی شد

مدیر عامل جدید گروه صنایع سیمان کرمان معرفی شد

برگی دیگر از تاریخ پرفراز و نشیب قطب عمران وآبادانی  جنوب شرق کشور رقم خورد و اینبار مدیری از جرگه ی خانواده ی بزرگ صنعت سیمان کشور سکان هدایت سیمان کرمان را بدست گرفت . طی مراسمی در محل سالن کنفرانس کارخانه سیمان کرمان آقای دکتر احمد زاد (مدیرعامل اسبق سیمان کرمان ) تودیع و آقای مهندس رحمانی به عنوان مدیر عامل جدید این مجموعه معرفی گردید.

مهندس رحمانی از آن دسته مدیرانی است که مدارج کاری خود را به ترتیب و متوالی طی کرده است و با توجه به اینکه پست های متعدد و متنوعی بویژه در صنایع سیمان داشته ،دارای تجربیات با ارزش و فراوانی دراین صنعت می باشد . ایشان در دوره21ساله حضور درصنعت سیمان عناوینی همچون مهندس شیفت ، سرپرست پخت ، ریس بهره برداری ، مدیر تولید ، مدیر کارخانه و نهایتا مدیریت عامل در مجموعه های دولتی ، خصوصی و شرکتهای مادرتخصصی و در کارخانجات متعدد همچون سیمان هرمزگان – سیمان داراب-سیمان اردستان – سیمان درود –سیمان قاین–سیمان یاسوج –سیمان قشم  و نهایتا سیمان سوفیان گواه بر این مدعی می باشد . لازم به ذکراست ایشان قبل از سال 75 وآغازفعالیت درصنعت سیمان تجربه حضور درسایر صنایع مهم کشور رانیز داشته اند.

در این جلسه ابتدا مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه ی صنایع سیمان ( سیدکو) که خود از پیشکستوان مدیران با سابقه ی این صنعت به شمار می آید به تحلیل وضعیت صنعت سیمان کشور پرداخت و با بررسی شرکتهای تحت مدیریت سیدکو تحلیلی از موقعیت سیمان کرمان در مجموعه سیدکو و در کشور ارائه نمود . آقای مهندس داداش که خود دوره ی طلایی مدیریتی در سیمان کرمان داشته و رد پای اصطلاحات اساسی و مدیریت ارزشمند ایشان تا کنون در این کارخانه خود نمایی می کند سیمان کرمان را چشم و چراغ صنعت استان دانست و بر لزوم تجدد حیات و بروز رسانی این مجموعه تاکید نمود ایشان به ثبات بازار و آرامش حاکم بر خرید و فروش سیمان در استان کرمان به عنوان یک امتیاز مثبت اشاره داشتند که وجود برند خوشنام و کیفیت مرغوب محصول در کنار تعصب  خریداران کرمانی موجب بالاتر رفتن سطح این امتیاز دانست و باز تاکیدداشتند که از ان نکته نباید غافل ماند شرط بقا و ادامه حیات سیمان کرمان با توجه به سن بالا ، قدمت ، فرسودگی ماشین آلات به روز رسانی تر میم خطوط تولید قدیمی و ایجاد تکنولوژی ماشین آلات جدید جهت پایین اوردن هزینه ی تولید است .

در ادامه آقای دکتر احمد زاد (مدیر عامل اسبق سیمان کرمان) به دوران کوتاه مدت شش ماهه تصدی سیمان کرمان اشاره نمود که پر بود از خاطرات تلخ و عمدتا شیرین لطف و عنایت پروردگار  در کنار همدلی و همراهی مدیران و پرسنل متعهد و متعصب سیمان کرمان موجب بروز و  ظهور  موفقیاتهای متعددی در این دوره کوتاه برای سیمان کرمان شد . ایشان از رشد قابل توجه تولید و فروش در کنار پیروی از دستور العملهای هلدینگ و انجمن صنفی ، رشد حاشیه ی سود خالص و ناخالص و همچنین کاهش قیمت تمام شده به عنوان چند شاخص مهم عملکرد خود اشاره نمود.

 سپس جناب آقای مهندس رحمانی مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان ضمن معرفی خود به حضار به ذکر مختصری از سابقه ی کاری خود بسنده نمود و با تقدیر از مهندس داداش مدیر عامل سیدکو به جایگاه و موقعیت ارزشمند سیمان کرمان اشاره کرد و بزرگان این صنعت که از مجموعه سیمان کرمان پای به عرصه ی بزرگ مجموعه ی سیمان کشور نهادند و همچنین  از همکاری و کسب تجربه  در کنار ایشان را برای خود به عنوان یک افتخار یاد کرد . ایشان اشاره داشتند شرایط نابسامان صنعت سیمان کشور از سالهای 92 و 93 کمتر دامن گیر سیمان کرمان شده است و این صنعت توانسته است در آرامشی نسبی به فعالیت خود ادامه دهد اما نباید غافل از این مهم بود که خطر زیاد هم دور نیست تاسیس شرکتهای متعدد که هر از چند گاهی راه اندازی می شوند از طرفی وقت قدیمی و فرسوده بودن ماشین الات سیمان کرمان و بالا بودن سرانه ی هزینه ی انرژی در تولید در این کارخانه از طرفی دیگر می تواند بر بازار سیمان کرمان تاثیر منفی بسزایی داشته باشد برای مقابله با این تهدیدات شرط لازم ایجاد تکنولوژی و ابزار روز – علم دانش  جهانی و کار تلاش جهادی است. ایشان حفظ معشیت پرسنل و کارگران زحمت کش در کنار ایجاد سود منطقی برای صاحبان سهام و ذینفعان سیمان کرمان را از اولویت های خود دانست . ایشان پایبندی به استراتژیهای کلان هلدینگ سیدکو و هیات مدیره سیمان کرمان در کنار حفظ دستاوردها و ارزشهای ایجاد شده توسط پیشینیان سیمان کرمان را مهم دانست .

وی افزود سیمان کرمان نیم قرن از عمر خود را سپری نموده است و به عنوان یک وزنه تاثیر گذار در جریان ساخت و ساز کلان شهرها ، شهرها ، سدها و شبکه ی راههای شرق و جنوب شرق کشور به حساب می آید اما انطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و در شرایطی که کارخانجات کم سن و سال تر از آن تا کنون چندین مرحله به روز رسانی و تجدید خطوط تولید داشته اند این پیر صنعت کرمان از اینگونه توجهات بی بهره مانده است .

ایشان اشاره داشتند از جمله تکالیف عمده ی اینجانب که به حول وقوه ی الهی و مدد  همکاران سیمان کرمان قصد بر عملیاتی نمودن آن دارند جوان سازی و تحول اساسی در کلیه ی سطوح ستادی و تولیدی ، ماشین الات و سیستمها تکنولوژی که شرط لازم برای تحقیق آن استفاده ی بهینه از بدنه ی مدیریتی کارشناسی و کارگری کارخانه و همراهی همگامی ایشان در این جهت است .

 در پایان آقای مهندس جعفر زاده مدیر کارخانه سیمان کرمان که از مدیران خوشنام وباتجربه سیمان کشوربشمار می آید ضمن عرض خیرمقدم به مزیت های مهم سیمان کرمان همچون برندخوشنام،معدن مناسب ومواداولیه مرغوب ودردسترس،پرسنل وکادرفنی باتجربه،باسابقه وبادانش روز در کنارمحصول باکیفیت وممتاز ومتنوع وبازارخوب اشاره کرد.واعلام داشت پرسنل سیمان کرمان همچون سربازان وظیفه شناس همراه،همدل وپیرو دستورات راهبردی مدیریت عامل خواهندبود تامانند گذشته سیمان کرمان بعنوان یک صنعت پویا وباکیفیت موجب حصول رضایت مشتریان وذینفعان وصاحبان سرمایه خود گردد.ایشان ضمن ابراز همدلی و همراهی مجدد خود و پرسنل متعهد سیمان کرمان با اقای مهندس رحمانی در انجام وظایف مدیریتی به معرفی مدیران ستادی و تولیدی حاضر در جلسه پرداخت.

 

All material and intellectual rights belong to kcig. Copyright 2021 © Designed by 3dquest.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت و اطلاعات منتشر شده در آن به گروه صنایع سیمان کرمان تعلق دارد. کپی رایت 1400 © طراحی شده توسط 3dquest.ir