تقدیر از گروه سیمان کرمان بعنوان "گروه کاری نمونه کشوری"

تقدیر از گروه سیمان کرمان بعنوان "گروه کاری نمونه کشوری"
تقدیر از گروه سیمان کرمان بعنوان "گروه کاری نمونه کشوری"

در سی و یکمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه های کاری و واحدهای نمونه کارگری ، شریعتمداری وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی از کارگران نمونه ملی در سه گروه کارگران نمونه ملی، گروه‌های کارنمونه ملی و واحدهای نمونه کارگری سال 1398 تقدیر کرد. در این بین نام گروه کاری سیمان کرمان بیش از همه به گوش می خورد.  

در ادامه کسب موفقیتها ودستاوردهای بی نظیر گروه سیمان کرمان در سال‌های اخیر، این بار پروژه تولید کینکر سفید کرمان با همت پرسنل متعهد، کارشناسان زبده ومدیران باتجربه این کارخانه ، با راندمان بهتر و بالاتر و محصول جدید باارزش افزوده بیشتر، با تکیه برتوان داخلی و کمترین هزینه در مقایسه با پروژه های مشابه خارجی، توانست نام این شرکت را در صدر گروه‌های کاری کشور قراردهد.

طی مراسمی در شرکت اروند پیشرو از زیر مجموعه های هلدینگ رایزکو با رعایت پروتکلهای بهداشتی وحفاظت فردی مقابله با ویروس کرونا وهمچنین حضور مقام معظم رهبری بصورت ویدئو کنفرانس ، وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی، مقامات عالی کشوری ونمایندگان تشکلهای کارگری، آیین معرفی وتقدیر ازواحدهای کارگری ،کارگران و گروههای کاری نمونه برگزارشد.

درابتدای مراسم وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از عملکرد سال گذشته وزارتخانه و برنامه های آتی درجهت تحقق شعار سال (جهش تولید) به حاضرین وبصورت ویدئوکنفرانس به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادند و همچنین معظم له با بیانات خود درخصوص مسئله کار وکارگر در شرایط کنونی کشور و راه مقابله با تحریم های ظالمانه علیه کشور در سال جهش تولید ، یکبار دیگر براهمیت ولزوم ایجادوحفظ اشتغال تاکید نمودند.  

مدیرعامل سیمان کرمان طی گفتگویی در خصوص کسب این افتخار گفت: خوشبختانه سیمان کرمان در بدنه نیروی انسانی خود از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است که با عنایت پروردگار، اتکا به این توانمندیها واعتماد به دانش وخلاقیت‌های کارشناسان ومتخصصین سیمان کرمان تاکنون توانسته است اقدامات حائز اهمیتی در خصوص اجرای پروژه های بهبود کارخانه انجام دهد که موجب ایجاد وحفظ اشتغال، حفظ سرمایه های ملی و رشد و رونق اقتصادی وجهش تولید شده است. تولید محصول منحصربفرد سیمان چاه نفت فراساحل،، تولید سیمان سفید با درجه سفیدی بالا، بهینه سازی خطوط تولید وجلوگیری از اتلاف انرژی وسرمایه های ملی درکنار فعالیت‌های اجتماعی ومسئولیتهای اجتماعی خصوصا حفاظت از محیط زیست از جمله  دستاوردهای اخیر سیمان کرمان است.  

مهندس فریدون  رحمانی عنوان داشت: علت انتخاب سیمان کرمان اجرای پروژه تبدیل محصول کوره خط یک از خاکستری به سفید و در ادامه، اقدامات اصلاحی در خصوص آسیاب سیمان این واحد می باشد.  

وی افزود : این گروه کاری که بعنوان گروه نمونه کشوری انتخاب شده است متشکل از یک نماینده و ۳ عضو گروه  شامل آقایان  وحید آرمات، رضا فرازمند، مهدی قائدی و محمدرضا رمضانی و به نمایندگی مجموعه پرسنل فعال درپروژه تبدیل  

محصول کوره معرفی شده اند که بدلیل شرایط حال حاضر وخطر انتشار ویروس کرونا ،تنها نماینده گروه در مراسم حضور داشت.  

وی تصریح نمود: در اجرای این پروژه نوآوری و خلاقیتهای قابل توجهی بکار رفته و بدون هیچگونه هزینه ارزی و با اتکا به نیروهای داخلی و با حداقل هزینه و استفاده ازمشاورین داخلی ،در کمترین زمان ممکن اجرا و به بهره برداری رسیده و نتایج کیفی و کمی چشمگیری داشته است.  

همچنین مهندس وحید آرمات در خصوص مسائل فنی پروژه آسیاب سیمان سفید گفت:

با توجه به راه اندازی کارخانجات جدید و کاهش فعالیتهای عمرانی، صنایع سیمان کشور با مشکل مازاد تولید سیمان خاکستری مواجه شد و برخی از خطوط قدیمی متوقف گردید. شرکت سیمان کرمان هم سالانه حدود 100 هزار تن کلینکر (معادل ظرفیت کوره واحد یک) مازاد کلینکرخاکستری داشت، تداوم میزان فزونی عرضه بر تقاضا منجر به توقف خط یک و تعدیل نیروهای مشغول در این خط می گردید، جهت پیشگیری از این اتفاق ناگوار ایده "تبدیل محصول کوره" مطرح و تولید کلینکر سفید بعنوان جایگزین کلینکر خاکستری پیشنهاد شدند.  

بعد از موافقت اولیه مدیریت؛ از شرکت دانمارکی اف ال اسمیت جهت بررسی امکان تولید سیمان سفید دعوت بعمل آمد و این شرکت با بررسی فنی خط در گزارش اولیه با اعلام امکان اجرای پروژه برای بخش مهندسی وتهیه برآورد هزینه ارزی وریالی، با توجه به هزینه بالای طرح پیشنهادی شرکت خارجی؛ ایده اجرای کار توسط نیروهای داخلی مطرح گردید. و در این راستا جهت اخذ تصمیم مناسب بررسی های فنی و اقتصادی جامعی پیرامون بازار سیمان سفید و آهک، مواد اولیه مورد نیازو برگشت سرمایه اجرای طرح انجام و نهایتا با توجه به حاشیه سود بالاتر، عدم وجود کارخانه سیمان سفید در منطقه جنوب شرق کشور و نیز تکمیل سبد محصولات کارخانه، مدیریت محترم شرکت با قبول مسئولیت و پذیرش ریسک اجرای کار توسط نیروهای داخلی اجرای پروژه را تصویب و ابلاغ نمود.  

پروژه فوق بدون هیچگونه هزینه ارزی، با حداقل هزینه ریالی و استفاده حداکثری از تجهیزات موجود و مستهلک کارخانه و در حداقل زمان ممکن انجام شد. بمنظور کاهش توقفات کوره بخشی از فعالیتهای اجرایی( فوندانسیونها، نصب فنها، لوله کشی ها و ...) در حین کار کوره انجام شد و با ده روز توقف کامل کوره کارهای تکمیلی انجام و خط راه اندازی گردید که یک رکورد محسوب شده و منحصر به فرد است.  

این پروژه با دیدگاههای مبتنی بر اصل اقتصاد مقاومتی با ویژگیهای ممتاز ذیل با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسید:

  • تکیه بر توان و ظرفیتهای داخلی سازمان با مشارکت کارشناسان و نیروهای توانمند مجموعه ومشاورین داخلی
  • بومی سازی و استفاده از تجهیزات و لوازم داخلی
  • تامین سیمان سفید مورد نیاز جنوبشرق کشور و توسعه بازارهای صادراتی

لازم بذکر است که "گروه سیمان کرمان" زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان( سیدکو)  از شرکتهای تابعه "گروه توسعه ملی" می باشد.

All material and intellectual rights belong to kcig. Copyright 2021 © Designed by 3dquest.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت و اطلاعات منتشر شده در آن به گروه صنایع سیمان کرمان تعلق دارد. کپی رایت 1400 © طراحی شده توسط 3dquest.ir